Bijna: 1 jaar samen & Amsterdam

30 mei is het precies een jaar geleden dat Tim en ik verkering kregen. Toen leek dat allemaal nog onmogelijk, Tim is namelijk vijf jaar jonger dan ik, maar inmiddels wonen we zelfs samen en zo zie je maar weer dat liefde geen leeftijd kent.

Al een half jaar geleden kregen wij het idee om onze one year anniversary  in Amsterdam te vieren. Tim is nooit echt in Amsterdam geweest en ik vind het een geweldige stad, dus die keuze was snel gemaakt. We hadden het plan om een paar dagen te gaan, maar ik ben ontzettend geschrokken van de hoge hotelprijzen. Zelfs AirBNB was verre van goedkoop en dat had ik natuurlijk kunnen verwachten.

Ik had een hele drie-daagse planning gemaakt, maar we hebben besloten een andere keer nog eens naar Amsterdam te gaan en dan misschien wel een nachtje te blijven. Voor aankomende zaterdag staat er ook een leuke dag op het programma. Vandaag deel ik met jullie wat we van plan zijn te doen!
One Year Anniversary Dan nu het plan. En alsjeblieft, vertel me als jullie een gouden tip hebben om deze dag nóg leuker te maken!

Tim en ik zijn beiden niet echt fan van vroeg opstaan, dus zatedragochtend pakken we rond half 9 de trein, dat is wel vroeg genoeg. In mijn hoofd komen we dan tussen half 11 en 11 uur aan in Amsterdam. Voor kerst hebben wij een ontzettend leuk kado van Tim zijn moeder gekregen, speciaal voor ons dagje Amsterdam: Een High Chocolate!

High Chocolate

Terwijl ik dit typ realiseer ik me dat ik nog wel moet reserveren, dus dat ga ik straks meteen doen. Maar als het goed is krijgen we dus het volgende arrangement:
– Warme chocolademelk met of zonder slagroom;
– Onbeperkt thee;
– Verschillende taartjes;
– 4 bonbons naar keuze;
– Mini chocoladefondue met fruit, koek en spekjes;
– Hartige sandwich naar keuze (kaas, serranoham of gerookte zalm)
– Sandwiches met chocspread en fruit.

Woow! Het is maar goed dat we dit als lunch nemen, want ik word al misselijk bij het idee dat we dit allemaal moeten opeten. Ik denk dat we over de High Chocolate wel 1,5 á 2 uur doen. Volgens plan zijn we dus rond 1 uur klaar en is het tijd om te shoppen!

Tim en ik hebben zowel samen als zelf centjes gespaard om er echt een leuke dag van te maken. We konden een hotelovernachting dus ook gewoon betalen, maar als dat meer dan je huur voor een maand is krijg je vanzelf bedenkingen. We hebben dus besloten het geld te gebruiken om uitbundig te gaan shoppen, en dat wil ik graag doen in de 9 straatjes. Ik vind het daar ontzettend gezellig en ik ben sowieso meer een boutiekjes-mens dan dat ik zin heb om door de Kalverstraat te banjeren, al zullen we dat heus ook wel even doen.

Van al dat shoppen krijg je natuurlijk honger en voor kerst hebben we geld gekregen van Tim zijn vader en zijn vriendin om lekker uit eten te gaan. Eerst wilden we naar een chique restaurant, maar na zo’n dag lopen verwacht ik best moe te zijn en we willen dus in een lekker eetcafé een biefstukje (voor Tim) en lekker stukje vis (voor mij) eten.

Bongo Ontdek Amsterdam

Van mijn moeder kregen we nóg een bon: Bongo Ontdek Amsterdam. Er stonden veel leuke dingen in het boekje, maar ook veel waar eten aan te pas komt en omdat we nu geen musea bezoeken wilde ik toch graag nog iets zien. Onze keuze is gevallen op Boom Chicago, een comedy groep. Ik heb al gemaild om te reserveren, dus ik hoop snel antwoord te krijgen of het door gaat.

De show waar wij heen willen heet 21 years of mockery. Dit is de beschrijving:
21 Years of Mockery is a mix of our favorite improvisations and scenes that revolve around what we like to do best: make fun of Dutch People, Americans, and just about everyone else.

Incorporating high tech tools and live music, 21 Years looks at the culture clash that happens when American comedians set down roots in Amsterdam. The show is two hours of non-stop laughter and edge-of-your-seat improvisation without a net. You say it, and we make fun of it: that’s the recipe we’ve used at Boom Chicago for 21 years. Of mockery. 
.

Tim en ik zijn beiden gek op cabaret en comedy dus het lijkt een super leuke afsluiting van een fijne, relaxte dag. In mijn originele plan gingen we naar het Anne Frank huis, de voorstelling Anne én het Rijksmuseum. Dingen die ik nog steeds aan Tim wil laten zien, maar een andere keer kan dat ook heel goed. Nu kunnen we gewoon genieten van onze dag zonder een heel programma te volgen. En dat is echt veel fijner, geloof me. Ik ben namelijk nogal een stress-kip en als ik in mijn hoofd heb dat we een iets gaan doen moeten we dat ook doen.

Zaterdag dus een dagje Amsterdam om onze liefde te vieren. Ik kijk er enorm naar uit! Ik vind het ook heel leuk dat we zowel van Tim zijn ouders als van de mijne iets hebben gekregen om die dag te gebruiken.
En als iemand nog een tip heeft voor een leuk eetcafé: graag!

Een gedachte over “Bijna: 1 jaar samen & Amsterdam

Plaats een reactie