Grijp die Rotterdampas!

Als je in de buurt van Rotterdam woont heb je vast wel eens van de Rotterdampas gehoord. Maar wist je ook dat je als Rotterdamse student de pas voor maar €12,50 kunt aanschaffen? Voor dat bedrag kun je héél veel dingen gratis of met korting doen, en je hebt hem er eigenlijk al uit na één keer gratis naar de bios!

Woon jij ook in de buurt van Rotterdam en studeer je in Rotterdam? Lees dan snel verder en ik weet zeker dat jij ook niet meer twijfelt over de aanschaf van de leukste pas van Rotterdam!
RotterdampasRotterdampas.nl:
“Met de Rotterdampas doe je meer dan 750 leuke dingen, gratis of met korting. 295 jaaracties, 400 extra seizoensacties en wekelijks minimaal 2 lastminute-acties in je mailbox. Dat is bij elkaar opgeteld heel veel plezier voor zo weinig geld.”

De aanschaf:
De pas kun je via de website van Rotterdampas bestellen, máár dan betaal je de volle prijs. Dat wilde ik natuurlijk niet. Vervolgens maakte ik een afspraak bij het gemeentehuis van Vlaardingen, maar ook daar kreeg ik te horen dat ik de pas dan niet tegen het gereduceerde tarief kon kopen. Wat je dus wel moet doen? Naar de Bibliotheek van Rotterdam bij Blaak gaan, een nummertje trekken, even wachten en ter plekke de pas aanvragen. Er wordt een foto van je gemaakt (of je neemt een pasfoto mee waar ze een foto van maken), je toont aan dat je studeert in Rotterdam en tot slot betaal je €12,50. Ongeveer 4 dagen later valt de Rotterdampas bij jou op de mat en kun je meteen al leuke dingen doen, gratis óf met korting!

Wat krijg je nou eigenlijk?
Herinner je de CJP-pas van de middelbare nog? Je weet wel, die pas waarmee je ook korting kon krijgen maar die je eigenlijk nooit gebruikte? Daar moet je de Rotterdampas zéker niet mee vergelijken. Ja, je krijgt korting bij de bios en heel veel andere culturele uitjes, maar er is véél meer. Bij de aanschaf van de pas krijg je een boekje waar alle uitjes voor dit jaar in staan. Een Rotterdampas-jaar loopt van maart tot maart, dus tot maart 2016 kun je deze pas gebruiken, daarna moet je weer opnieuw betalen. In dat boekje staan 295 jaaracties, gesorteerd op thema. De thema’s zijn: Pret maken; Eten en drinken; Sporten; Relaxen; Kijken en luisteren; Leren en Toeren. Je kunt dus ook cursussen doen met korting, gratis ijsjes scoren, midgetgolfen, gaan zwemmen of massages tegen een leuk prijsje boeken. Er is te veel om op te noemen, en er zit voor iedereen wel iets bij. Naast de 295 jaaracties zijn er ook wisselende acties, dus mocht je echt zijn uitgekeken op het aanbod in het boekje, dan komt er vanzelf weer iets nieuws!

Wat wij gedaan hebben en er van vinden:
Omdat Tim en ik bijna op vakantie gaan hebben we tot nu toe alleen wat gratis dingen gedaan. We zijn één keer gratis naar Pathé geweest, één keer naar Cinerama (moesten wel een 3D toeslag betalen) en voor niks de Euromast op geweest. Nog niet heel veel, maar we willen sowieso alle gratis activiteiten doen. Dat vind ik ook zo leuk aan de Rotterdampas: ik zou bijvoorbeeld nooit naar een bioscoop gaan waar alle films een Christelijke toon hebben, maar omdat het nu toch gratis is wil ik het wel eens beleven. Ik sta voor veel dingen open en we zullen dus veel dingen doen waar we normaal niet snel voor zouden kiezen. Zeker ook door de extreem lage prijs zijn wij héél enthousiast over de Rotterdampas. En ook mooi meegenomen: we krijgen áltijd korting bij Pathé en Cinerama! Heel fijn voor filmliefhebbers zoals wij!

RotterdampasOhja:
Kijk op www.rotterdampas.nl voor meer informatie en tegen welk tarief jij de pas kunt bestellen.
De bovenstaande foto plaatste ik op Instagram en ik gebruikte de hashtag Rotterdampas. Vervolgens kreeg ik een berichtje of deze foto gebruikt mocht worden op de Facebookpagina van Rotterdampas. Dat vond ik wel leuk! De social media van Rotterdampas zijn nog niet heel sterk, maar ze doen in ieder geval hun best het interactief te maken!
#Rotterdampas
>Instagram<
>Facebook<

Zo! Heb ik je weten te overtuigen?!

Geef een reactie

