Mijn tatoeages

Zoveel mensen, zoveel wensen. En gelukkig leven we in een maatschappij waar heel veel kan. Verf je haren gerust roze, laat je neus piercen als een koe of rek je oorlellen op tot ze op je schouders hangen. Ga je gang! Be creative! Be who you wanna be! En ja, daar horen voor sommigen tatoeages ook bij.

Mijn oma vindt ze afschuwelijk en ziet het als een verminking van een mooi lijf. Mijn ouders vinden het prima en hebben er zelf ook een paar. En ik? Ik vind ze fantastisch. Ik struin vaak Instagram en Google af op zoek naar nieuwe ideeën of om gewoon te genieten van de kunstwerken die sommige tattoo-artiesten maken. Tot nu toe heb ik alleen wat kleine tatoeages op mijn lichaam, op plekken die je niet per se hoeft te zien, maar over een paar jaar wil ik het toch wat groter aanpakken. Mooie bloemen op mijn schouder, een henna-achtige band om mijn pols en natuurlijk één of twee speelse plaatjes van Sasha Unisex.

Ik heb nu vier (of vijf, het is maar hoe je het bekijkt) tatoeages en vandaag vertel ik waarom ik deze heb laten zetten.
Dreamer TattooOp de bovenstaande foto zie je mijn één-na-laatste tattoo. Dromer. In kleine letters, alsof het op mijn arm getypt is. Eén woord, zoveel betekenissen voor mij. Dit is mijn meest zichtbare tatoeage maar wel één waar ik erg blij mee ben. Ik heb deze verleden jaar november laten zetten. De plek vind ik leuk en een beetje raar en ik vond het ook tof om het gewoon lekker in het Nederlands te doen. Dreamer klinkt al snel weer zo afgezaagd en ik ben ten slotte Nederlands en schrijf ook het meest in mijn moedertaal. Daarnaast ben ik echt een dromer. Ik verdwijn vaak en graag in mijn eigen wereld en in mijn hoofd gebeurt van alles. Ook heb ik altijd honderd toekomstplannen, wat eigenlijk ook dromen zijn, en dat zie ik als iets positiefs.

Mijn laatste tatoeage hebben jullie pas nog kunnen zien in dit artikel. Loca. In het Spaans omdat ik veel warme herinneringen heb aan mijn tijd in Mexico en goed Spaans heb leren spreken in Valencia en Barcelona. Omdat ik Loca een leuk woord vind en Tim en ik elkaar Loca en Loco noemen. Omdat ik loca in love ben met Tim. En omdat waar ik ook kom ik al snel loca, gek, etc. wordt genoemd. Dit is wie ik ben en ik vind het niet erg om altijd een beetje anders te worden gevonden. Dat heb ik inmiddels wel geaccepteerd en ik ben blij met wie ik ben. Ik wilde geen al te sierlijke letters, al vond mijn tatoeëerder deze letters wel een beetje saai. Ik vind hem perfect. Niet al te veel poespas, wel een mooie L en een A met een klein krulletje. Op de eerste foto was de tattoo nog niet geheeld, waardoor de a dicht lijkt, maar op de tweede foto zie je hoe hij er nu uitziet. Loca TattooLoca tattooDan mijn tweede tatoeages die ik ruim een jaar geleden liet zetten. Meervoud, want het zijn er twee die bij elkaar horen. Op mijn linker onderkuit staat een hartje en op mijn rechter een peace teken. Ik twijfelde al heel lang over mijn tweede tattoo. Wilde eigenlijk “Think, believe, dream and dare” (een quote van Walt Disney), maar vond het toch niet perfect. Op een gegeven moment was ik het zat. Ik vond dat mijn tattoo helemaal geen diepe, perfecte betekenis hoefde te hebben en dat ik gewoon iets moest nemen wat ik tof en mooi vond. Met liefde en vrede kom je een heel eind, en daarom heb ik ervoor gekozen deze symbolen in dunne lijnen, als een soort stempel, te laten tatoeëren. Love and Peace TattooEn dan mijn allereerste tatoeage. Die liet ik vijf jaar geleden zetten op Hollywood Boulevard in Hollywood, samen met mijn vader. Hier zit wel echt een verhaal achter. Toen ik jong was gaven mijn vader en ik mijn moeder een aantal zilveren sieraden voor haar verjaardag, waaronder een ketting met een Keltisch symbool. Ze droeg het altijd en toen ze jaren later bij een internationaal bedrijf aan de slag ging, kwam ze er via een Ierse collega achter dat het symbool staat voor verbondenheid. Omdat het teken uit precies drie delen bestaat en wij thuis met zijn drieën waren, vond ze het mooi om te laten tatoeëren. Ik gaf haar de tatoeage voor haar 40e verjaardag en ze liet hem in haar nek zetten. Tijdens mijn jaar in Amerika besloot ik dat ik aan het einde van het jaar iets wilde laten zetten dat symbool stond voor mijn tijd weg. Het hele jaar dat ik weg was, heb ik onwijs goed contact met mijn ouders gehad en ze zijn me zelfs twee keer komen opzoeken. Met mijn vader sprak ik stiekem af dat wij allebei dezelfde tattoo als mijn moeder zouden laten zetten tijdens onze road trip aan het einde van mijn jaar. Ik op dezelfde plek als mijn moeder, mijn pa op zijn been. Vanzelfsprekend ben ik met dit plaatje erg blij. Ik heb twee geweldige ouders en voor mij is deze tattoo echt helemaal perfect!
Keltic Tattoo

Dat waren ze! Er zullen er vast nog veel volgen, maar dan moet ik eerst goed sparen en zeker van de plek zijn. To be continued…

Wat vind jij van tatoeages?

 

 

2 gedachtes over “Mijn tatoeages

    • brigittemartina zegt:

      Een vriendin van mij had dat ook. Ze viel echt bijna flauw tijdens het zetten terwijl de pijn echt minimaal is. Vergelijk het maar met het epiladyen van je benen, dat is tenminste hoe het bij mij aanvoelt. En vergeet niet: pijn is tijdelijk! Zodra de naald van je huid afgaat is de pijn weg!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

