Een Jaar High School in Amerika: Weekend @ West-Palm Beach

Elke week vertel ik over mijn jaar high school in Amerika. Verleden keer schreef ik over mijn tweede schoolweek en de probleempjes waar ik in terecht kwam door mijn kleding. Vandaag vertel ik over het weekend dat ik in West-Palm Beach doorbracht met mijn kersverse gast-tante Cindy en gast-nicht Jessica. 

Cindy en Jessica hadden dit weekend al tijden in de agenda staan en ik mocht zomaar mee. Dat zag ik natuurlijk wel zitten, even er tussenuit, naar een strand en even weg bij Sandy. Niet dat ik het zo zwaar had bij Sandy, maar het contrast tussen haar en mijn echte moeder kon niet groter dus ik had wel behoefte aan een korte adempauze. En daar gingen we, 2,5 uur in de auto en opeens verscheen er een roze hotel. Ik werd super enthousiast omdat roze nogal mijn ding was, en wat bleek? Wij sliepen in the pink hotel!! Yaaay!
Pink HotelVervolgens gingen we bij de Cheesecake Factory eten. Weer zo’n keten, maar daar moest ik maar aan wennen. Ik kreeg het idee dat het concept van uit eten gaan in Amerika sowieso betekent dat je zo snel mogelijk bent opgerot. Nog geen 7 minuten na het te enthousiast begroet worden door de serveerster stond ons voorgerecht er al en toen dat op was had ik binnen 10 minuten mijn hoofdgerecht. Iedereen at ook super snel, dus ik stopte op een gegeven moment maar met eten zodat we aan het dessert konden beginnen. Dat was natuurlijk een cheesecake en die was prima te doen!

Daarna gingen we winkelen. We passeerden een Chanel winkel en ik was toch wel benieuwd hoe duur mijn droomtas nu eigenlijk was. Slechts 2650 dollar. Op dat moment had ik zo’n bedrag op mijn spaarrekening staan, maar mijn moeder verzekerde me dat ik het hele jaar geen cent meer zou krijgen als ik die tas zou kopen. Dan maar niet, beter ook achteraf. Natuurlijk kocht ik heus wel iets want alles was opeens zo goedkoop voor mij. Vooral Guess vond ik in die tijd prachtig en dat kostte daar een schijntje vergeleken bij de prijzen in de Nederlandse winkels. Schermafbeelding 2015-07-22 om 10.11.31De volgende dag zouden we eindelijk naar het strand gaan, maar we moesten toch weer winkelen. Cindy was namelijk haar badpak vergeten en ik maakte van de gelegenheid gebruik een nieuwe bikini te scoren. Die badpakken in Amerika voor dikke mensen, daar is echt een gigantische markt voor, letterlijk en figuurlijk. Cindy was behoorlijk aan de maat en kocht een badpak met een soort rokje eraan zodat je haar billen niet uit het badpak kon zien hangen. Best slim.

Op maandag had iedereen vrij en dat was ook de hele reden waarom we een weekend weggingen, maar ik had geen idee wat Labour Day precies was. Nou, Labour Day is gewoon een vrije dag voor iedereen die werkt. Simpel zeg, hadden we dat hier maar ook op de Dag van de Arbeid. We gingen nog even naar het strand maar vertrokken rond de middag weer naar het vertrouwde Saint Cloud.Schermafbeelding 2015-07-22 om 10.11.41Het eerste wat ik deed toen ik thuis was was de honden uitlaten. Het eerste wat de honden deden toen ik thuis was was poepen voor mijn slaapkamerdeur en de voordeur. Blijkbaar had Sandy de hondjes het hele weekend slechts twee keer per dag uitgelaten, zoals voor haar gebruikelijk is. Zelfs in het weekend. Sjongejongejonge.

Vervolgens was mijn wc verstopt en kon ik voor het eerst van m’n leven een wc ontstoppen met tips van Sandy die doodstil op de bank bleef zitten en dat was het bruisende einde van mijn weekendje weg.

Volgende week vertel ik wat high lights van mijn derde schoolweek. Er gebeurde niet altijd iets spannends, maar ik zal er wat leuke dingen tussenuit halen!

Lees ook de andere stukjes over mijn jaar in Amerika:
Deel 1: The decision
Deel 2: The host family 
Deel 3: Goodbye
Deel 4: The arrival
Deel 5: First days
Deel 6: Poop, ants and lizards
Deel 7: Birthday Girl!
Deel 8: Drama Drama Drama
Deel 9: First School Days
Deel 10: Our Home
Deel 11: Second Week @ School

Geef een reactie

