Nieuwe Tattoo: Loca

Yesss! Het was weer tattoo-time en daar wordt ik altijd heel erg blij van! Ik vind het super tof om mijn lichaam te customizen met plaatjes waar een bepaalde herinnering of periode aan kleeft. Dit keer lieten Tim en ik bijna hetzelfde zetten, al is de tattoo niet helemaal voor ons samen.

Lees verder om de betekenis achter onze nieuwe tattoo te lezen!
DSC_5315Verleden zomer hadden Tim en ik net een paar maanden verkering. Hij ging twee weken op vakantie naar Salou, ik bleef verdrietig achter in Nederland. We noemden elkaar al af en toe Loco en Loca (het Spaanse woord voor ‘gek’) en tijdens zijn vakantie schreef ik in mijn WhatsApp status ‘Loca Loves Loco’ en hij volgde met ‘Loco Loves Loca’.

Na zijn vakantie zei ik tegen hem: “Loco zou echt een toffe tattoo voor jou zijn!” Tegelijk dacht ik “Shit!”. Loca op mijn arm leek mij zelf eigenlijk ook wel heel tof en ik baalde dat ik het aan Tim had voorgesteld, maar wilde ook niet zeuren dat ik het woord eigenlijk wou laten zetten.

Foto 10-07-15 14 29 40

Toen werd het idee geboren. Loca en Loco is iets van ons samen, maar ook van onszelf. Terwijl Tim juist erg introvert is en eigenlijk alleen echt gek doet als hij volkomen op zijn gemak is, ben ik juist super extravert en doe ik dat wanneer het uitkomt.

Waar ik ook kom, ik wordt altijd ‘leuk gek’ gevonden. Tijdens mijn jaar high school in Amerika, stages in Mexico en Valencia en ook tijdens het studeren in Barcelona werd ik door veel mensen crazy / loca genoemd. Iedereen vindt altijd dat ik een beetje de rare ben en een tijdje vond ik dat ook wel een beetje vervelend.

Nu vind ik het helemaal prima dat ik de crazy one ben, want iedereen heeft het wel altijd op een leuke manier bedoelt. Ik voel me prettig met mijzelf en ben trots op hoe ik ben.

Tim en ik kunnen bij elkaar helemaal onszelf zijn, dus dan komt die loco/loca kant snel naar boven. Daarom besloten we het allebei op onze arm te laten zetten. Iets voor onszelf en iets voor ons samen, maar mocht het ooit stuklopen tussen ons dan kan dit plaatje gewoon blijven zitten. Maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit! Tim heeft trouwens nog een kroontje bovenop de laatste letter laten zetten.

Foto 10-07-15 14 29 37

Ons tattoo-verlanglijstje is lang en er zullen heus nog meer plaatjes bijkomen, maar voor nu ben ik heel erg blij met mijn vijfde tattoo.

Wat vinden jullie van tatoeages?

Een gedachte over “Nieuwe Tattoo: Loca

Geef een reactie

