Flashback: Paris avec mon chéri

Vandaag banjer ik met mijn grote liefde door Amsterdam om te vieren dat we al een jaar verkering hebben. Als ik terugdenk aan de leukste dingen die ik het afgelopen jaar met Tim heb meegemaakt staat ons tripje naar Parijs bovenaan. Afgelopen zomer kregen we een dagreis naar Parijs kado van Tim zijn nicht. Echt heel toevallig, want we hadden het er al vaak over gehad.

Het was de eerste keer dat we echt een dag weggingen en dan ook meteen zo ver, dus we hadden er enorm veel zin in. Een dagreis betekent vroeg opstaan en laat je bed weer in, maar dat was het echt helemaal waard!

Omdat vandaag een speciale dag voor ons is, wil ik graag een klein verslag en wat foto’s van Parijs met jullie delen. Het is een echte aanrader voor de love birds die iets minder te besteden hebben en toch een keer naar de stad van de liefde willen. In de toekomst zullen we het zeker over doen en dan wat langer in Parijs blijven, maar voor nu was dit wel echt het hoogtepunt qua uitjes van afgelopen jaar. Kijk mee naar onze fantastische trip naar Parijs!
IMG_2355We moesten echt heel vroeg op en wij zijn mensen die van laat naar bed gaan houden. Ik sliep ontzettend slecht voor 2 uurtjes, en midden in de nacht reden we naar metrostation Capelse Brug waar de bus ons zou oppikken. In de bus was het belachelijk koud. Het deed gewoon pijn! De buschauffeur had er maling aan en slapen lukte dus bijna niet. Gebroken kwamen we na een hele tijd aan in Parijs. Al onze ergernissen lieten we in de bus liggen en de dag begon al goed met een stralend blauwe lucht. We hadden er zin in!!

IMG_2335De bus stopte vlak bij de Eiffeltoren, die moesten we natuurlijk als eerste spotten. We hadden ons al voorgenomen de Eiffeltoren niet op te gaan, want al dat wachten was zonde van de tijd. Uiteraard had ik thuis al een hele planning gemaakt, maar uiteindelijk is daar niets van terecht gekomen. Het enige wat ons beiden écht het wachten waard leek, waren de catacomben onder Parijs, maar het was zo fijn om buiten te zijn dat we besloten ook dat niet te doen.

_DSC3961Ik was een paar jaar geleden nog met school in Parijs geweest en toen had ik veel mooie foto’s met mijn Nikon camera gemaakt, dus dit keer had ik alleen mijn vader zijn groothoeklens mee en maakte ik verder alle foto’s gewoon met mijn iPhone. Doordat ik niet alleen maar bezig was met foto’s maken konden we echt genieten.

IMG_2367Bovenstaande foto is onze lievelingsfoto van Parijs. De dikke Duitser die hem maakte had helaas niet door dat zijn dikke vinger er voor zat, maar dat maakt de foto ook wel weer grappig. Zoals jullie kunnen zien: een strakblauwe lucht. Ik word daar altijd extra vrolijk door, dus dat kwam goed uit want we hadden nog een hele dag voor de boeg.

IMG_2375Vervolgens gingen we lekker in het gras bij de Eiffeltoren zitten. Niets bijzonders, wel heel fijn. We hadden allebei onze makkelijkste kleren aangetrokken.

IMG_2379
IMG_2381Daarna liepen we naar de Champs Elysees, wat om de een of andere reden echt een hele zoektocht was. We kunnen in ieder geval wel zeggen dat we Parijs goed hebben gezien, want wat hebben we gelopen!

IMG_2386En wat hadden we een honger! Nergens kwamen we een supermarkt tegen. Gelukkig hadden we echt genoeg drinken meegenomen. Van te voren had ik allemaal leuke restaurantjes opgezocht, maar na al dat lopen wilden we gewoon graag eten. Dat was natuurlijk stervensduur en ik vond het ook helemaal niet lekker, maar we konden wel gezellig zitten en onze magen vullen.

IMG_2391

IMG_2393Bij de Arc de Triomphe namen we even een break. We hadden al zoveel winkels van binnen gezien maar er zat niets bij. Tim kocht nog wel een toffe pet en ik kocht een leuke zonnebril voor hem. Het maakte ook niet zoveel uit dat er niets leuks voor ons bij zat, want we waren natuurlijk niet gekomen om te shoppen, maar gewoon om te genieten!

IMG_2496Terwijl we langzaam terugliepen stond er een hele groep mensen voor een dure winkel. Ik vroeg aan iemand wat er aan de hand was. Kim Kardashian zou binnen zijn. Tim en ik besloten vijf minuten te wachten en dat werd beloond. Alleen was het niet Kim Kardashian die de winkel uit paradeerde, maar Paris Hilton. Paris in Parijs gespot. Was wel grappig.

IMG_2411
IMG_2421
IMG_2500Omdat we geen tijd hadden de hele stad in één dag te zien, stelde ik voor een boottocht over de Seine te maken. Dat is ook niet duur en duurt echt wel een uur. Dankzij het prachtige weer konden we heerlijk relaxen. Het was de tweede keer dat ik Parijs op deze manier zag en ik vind het een echte aanrader!

IMG_2451Toen had ik nog een geweldig idee. Ik wilde in ieder geval iets van mijn lijstje doen en had besloten dat wij naar een hotel met panorama uitzicht zouden gaan dat echt heel ver van de Eiffeltoren af lag. Volgens het world wide web zou het het beste uitzicht van Parijs zijn, dus daar gingen we dan maar voor. Tim stelde nog voor om met de bus te gaan maar ik zei dat lopen veel leuker was en dat het maximaal een half uurtje zou duren.

IMG_2457Zo’n anderhalf uur later kwamen we aan bij het hotel. Blijkbaar had ik van te voren beter kaartjes kunnen kopen want de rij was echt ontzettend lang. Oops… We moesten kiezen: lekker eten of het uitzicht zien. Allebei zou niet meer lukken want de bus zou rond 10 uur vertrekken en het was al rond 7 uur. We besloten een selfie te nemen met dat stomme hotel en voor een lekkere maaltijd te kiezen. De dag was zo relaxed geweest, dat wilden we zo houden.

IMG_2460Als we niet dat stuk hadden gelopen, hadden we nooit al die leuke restaurantjes gezien. Dit leek het echte Parijs waar de Parijzenaars zelf een borrel namen na het werk en iets gingen eten. Zo belandden we bij een leuk restaurantje waar ik heerlijke zalm kreeg en Tim een fijn biefstukje. Ik nam nog een lekkere cocktail en we waren heel blij dat we niet weer in een duur, toeristisch restaurant waren beland. Dit was echt lekker eten voor een redelijke prijs. De ober was ook ontzettend aardig, hij legde ons uit hoe we de bus terug naar de Eiffeltoren konden nemen.

IMG_2481De Eiffeltoren was prachtig met al die lichtjes en het was nog steeds niet koud. We liepen stevig door naar de bus, maar eenmaal daar bleek dat er een staking was midden in Parijs waardoor de bus vertraging had. Bijna twee uur later werden we opgehaald, maar we hadden wel nog even romantisch aan de Seine met uitzicht op de verlichtte Eiffeltoren gezeten, dus ook dat was geen straf.

De terugreis was dat wel, het was weer ontzettend koud. Gelukkig waren we goed moe en dommelden we af en toe weg. De 12 uur in Parijs waren de reis helemaal waard geweest! We hebben genoten, van het weer, de architectuur, elkaar… Onze eerste city trip was perfect!

Mochten jullie ook eens een dagje Parijs willen boeken, wij gingen via Slangenreizen.
Ik raad aan om geen drukke planning te maken en gewoon te genieten van de stad. Zeker als het de eerste keer is dat je in Parijs bent, zoals Tim was, is het heel fijn om alles op je gemak te kunnen doen en écht te kijken zonder te haasten.

Zouden jullie ook eens een dagtrip naar Parijs willen maken?

 

 

 

Geef een reactie

