Nachos à la Britt

Ik houd van koken, maar het moet niet te lang duren. Vlees rustig laten garen is echt een opgave voor mij, want geduldig ben ik niet, maar ik houd wél van lekker eten en nieuwe dingen uitproberen. Verleden week kwamen twee vrienden langs en ik wilde iets leuks op tafel zetten. Een snelle ronde door mijn keukenkastjes bracht het volgende resultaat: een mango, tortilla chippies, brie, salami, honing en kruiden. Ik besloot nachos uit de oven te maken, met al die zooi erop. En wat was het lekker!

Omdat ik die avond lekker aan het kletsen was, heb ik het van de week nog eens gemaakt om te fotograferen voor jullie. Helaas werkt mijn Tamron-lens opeens niet goed meer op mijn Nikon camera, en mijn vaste Nikon-lens was hier niet geschikt voor dus pindakaas: iPhone foto’s.

Ook was de mango op, dus deze variant is met appelschaafsel gemaakt. Ook lekker, maar de versie met mango raad ik jullie nog meer aan! Lees verder voor het super simpele recept voor Nachos à la moi, dat je bijna niets kost!
Foto 03-05-15 23 16 39

Benodigdheden:
1 mango / peer / appel / whateveryoulike
1 zak naturel tortillachips
Brie
Salami
Zout
Peper
Aluminiumfolie
Oven (Ik heb trouwens echt een geniaal mini-oventje en ik wil nooit meer zonder! Nooit meer voorverwarmen, alles binnen een paar minuten klaar. Ideaal!)

Foto 03-05-15 22 50 32Stap 1:
Dek de bakplaat af met aluminiumfolie en verspreid de tortillachippies

Foto 03-05-15 22 52 50Stap 2:
Snijd de brie in dunne plakjes en verspreid het over de nachos
Foto 03-05-15 22 53 47Stap 3:
Schaaf de appel of snijd het fruit dat je gekozen hebt in kleine plakjes en strooi dit over de nachos met brie heen.
Foto 03-05-15 22 55 53Stap 4:
Scheur (of snijd) de salami in stukjes en verdeel dit random over de nachos.

Stap 5:
Doe wat zout en peper over alles heen.


Foto 03-05-15 23 03 28Stap 6: 
HONING! 
Foto 03-05-15 23 04 04Stap 7:
Ik hoefde de oven niet voor te verwarmen, en ik zet hem op 170 graden. De timer zet ik op 6 minuten, en vervolgens nog eventjes. Dus ongeveer 10 minuutjes max.

Foto 03-05-15 23 05 02Stap 8:
Doe de plaat in de oven (niet te hoog!)

Foto 03-05-15 23 04 47

 

Eetsmakelijk! 

p.s. De visite vond het ook lekker 😉

Een gedachte over “Nachos à la Britt

  1. Celine zegt:

    Dit ziet er errug lekker uit! Ga ik zeker eens maken, gezien het feit dat ze bij mij thuis allemaal van Mexicaans houden en nog steeds beweren dat ik niet kan koken. Dit is zo makkelijk; kan bijna niet mislukken 😄. Thanks!

    Like

Geef een reactie

