Vriendenboekjes-tag

Veel bloggers posten leuke tags zodat je ze wat beter kunt leren kennen. Ik vind dit altijd ontzettend leuk om te lezen, maar tijdens mijn zoektocht naar een get to know me-tag vond ik niets dat aan mijn eisen voldeed en na vijf minuten had ik geen zin meer om verder te speuren. Dan verzin ik toch lekker een eigen tag! Dus bij deze, de  Vriendenboekjestag. 22 simpele vragen en antwoorden, alsof je je vriendenboekje leest. Enjoy!

IMG_2505

  1. Wat is je volledige naam?
    Op mijn geboortekaartje staat “Geboren is onze dochter Brigitte Martina, we noemen haar Britt”. Mijn ouders vonden een korte naam leuker, zodoende. Hoe je Brigitte uit moet spreken weet ik niet. Mijn moeder zegt Briezjiete, mijn pa is ervan overtuigd dat het Brigitte (dus echt gitte) is. Ach, wat zou het. Ik heet gewoon Britt!
  2. Hoe oud ben je en wanneer ben je jarig?
    Basisvraagje, maar ik ben 23 jaar. 20 augustus word ik alweer 24.
  3. Waar woon je?
    Ik woon samen met Tim in het centrum van Vlaardingen, een stadje onder de rook van Rotterdam. Wij zijn hier beiden geboren en getogen. Ik had altijd gedacht dat ik asap uit Nederland, of in ieder geval Vlaardingen, zou verdwijnen, maar eigenlijk vind ik het nu wel heel relaxed!
  4. Welke kleur haar heb je?
    Blond! En nog nooit geverfd!
  5. Wat voor kleur hebben je ogen?
    Blauw.
  6. Heb je broers of zussen?
    Nee.
  7. Op welke school zit je?
    Ik studeer aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hier doe ik een pre-master Media en Journalistiek, en ik hoop in september aan de master te beginnen.
  8. Wat zijn je hobby’s?
    Lezen, schrijven, films, fotografie, praten, reizen, lachen, leren, eten,  knutselen…
  9. Waar heb je een hekel aan?
    Liegen.
  10. Wat is je favoriete vak?
    Ik was vroeger fan van taal, later van Nederlands en dit jaar heb ik steeds 8 weken een ander vak. Ik vond Sociology het leukst.
  11. Wat is je lievelingskleur?
    Roze! En mintgroen / pistache / licht turquoise / jeweetwelwatikbedoeltoch?!
  12. Wat is je lievelingseten?
    Tim haalt op zijn kookdag altijd een pikante mini-maaltijd van de toko voor me, en die vind ik echt de bom! Maar mijn mama’s tomatensoep en bitterballen gaan er ook altijd wel in!
  13. Wat is je favoriete snoepgoed?
    Chips en chocolade. Elke dag! Overdag neem ik altijd een Chocoprins, ’s avonds Tai Sweet Chili chips of Katjang Pedis nootjes. Maar ik geniet ook van hele zoete snoepjes, zoals die harte hartjes met zacht spul van binnen. Gegarandeerd pijn aan m’n kiezen!
  14. Wat is je lievelingssport?
    Ik en sport? Sja, ik heb van alles geprobeerd. Ballet, voetbal, paardrijden, tennis, stijldansen, hardlopen, fitness…Ik ben nergens écht goed in en dat maakt het al snel minder leuk. Maar als ik moet kiezen dan toch maar voetbal. Ik bak er niets van, maar man, wat een spanning en plezier!
  15. Wat is je favoriete tv-programma?
    Ik keek nauwelijks tv toen ik nog thuis woonde, maar sinds ik een UPC Horizon Box heb neem ik echt van alles op! Op dit moment ben ik fan van Toni en Tony en Familie Kruys. Van die makkelijke real life programma’s waarbij je alleen maar hoeft te lachen vind ik altijd zo vermakelijk! Echte Meisjes in de Jungle vond ik bijvoorbeeld fantastisch, maar Barbie en Michael ook. Mijn favoriete zwakte!
  16. Wat is je favoriete film?
    Ik had vroeger al een hekel aan deze vraag, dan moet ik kiezen en daar hou ik niet van. Ik kijk heel graag Nederlandse RomComs, omdat ik dan toch vermaakt word maar prima iets anders tegelijkertijd kan doen. De films die ik het vaakst keek toen ik klein was zijn Grease, Dubbel en Dwars, The Spice Movie en alle Disney-fims. Die laatste trek ik nog steeds regelmatig uit de kast (op videoband!).
  17. Wat is je lievelingsboek?
    Weer zo’n stomme keuze. Ik zeg Harry Potter, omdat dat boek echt een belangrijk deel van mijn leven is geweest toen ik jong was. Ik had een Harry Potter kamer, ging met een litteken op mijn voorhoofd naar school en had een briefje voor mijn raam waarin ik Hagrid vroeg of hij me alsjeblieft wou ophalen om naar Zweinstein te gaan, omdat ik bijna jarig was. Nog steeds heb ik een speciaal plekje in mijn hart voor alles wat met Harry Potter te maken heeft.
  18. Wie is je lievelingszanger of band?
    Heb ik niet. Heel simpel. In Sound of My Week leg ik elke week uit waarom: Muziek is geweldig en frustrerend tegelijk. Ik kan meestal niet goed denken met muziek op, grijp vaak naar dezelfde nummers als ik al jaren doe en ik kan ook erg emotioneel van bepaalde klanken worden. Toch kan ik niet zonder. Het is iets raars. Maar ik heb geen favoriete band of zanger, en ook geen lievelingsnummer.
  19. Wie is je idool?
    Mijn idool. Pfoe. Ik bewonder niet veel mensen in de zin dat ik niet echt tegen ze opkijk, maar wel respect heb voor wat ze doen. Linda de Mol vind ik een fantastische vrouw. Zij is zo veelzijdig en dat vind ik geweldig! Laat ik het maar gewoon even bij Linda houden, want anders wordt dit antwoord zo tien keer langer dan ik had gepland.
  20. Wat wil je later worden?
    Ik wil zoveel! Ik wil ondernemer worden, iets moois opzetten! Maar ook docent en journaliste. Ik wil, ik wil, ik wil… Een uitspraak die zo’n honderd keer op een dag mijn mond uitkomt. Ik wil zo veel! En ik ben van plan het allemaal ook gewoon te doen! Lekker combineren, niet elke dag dezelfde baan. Variatie stimuleert mij!
  21. Wat is je lievelingsdier?
    Ik vind alle dieren prachtig! De laatste tijd ben ik vooral weg van zebra’s en flamingo’s!
  22. Wat is je grootste wens?
    Dan zou hij niet uitkomen ;-). Maar ik heb ook niet één grote wens, behalve de voor de hand liggende dingen. Want uiteindelijk willen we denk ik allemaal hetzelfde, toch?!
2 gedachtes over “Vriendenboekjes-tag

Geef een reactie

