Schrijfsel: Forever 21

Als blogger houd ik natuurlijk van schrijven. Af en toe zal ik een column plaatsen en vandaag deel ik een verhaaltje dat ik twee jaar geleden schreef over 21 zijn en blijven. De foto maakte ik een paar minuten voordat ik 21 werd. 

Foto op 19-08-2012 om 22.43 #5

Jarenlang keek ik uit naar de magische leeftijd van 21. Het klonk zo volwassen en toch nog jong en onbezorgd. Ik moet zeggen, dit jaar was ik 21 en het was niet veel spannender dan mijn andere levensjaren. Maar nu het bijna voorbij is krijg ik toch een beetje de bibbers. Nog een paar weken en dan word ik 22. Twee-en-twintig! Het klinkt al oud. In mijn hoofd zit ik in een twilight-zone, waar ik te jong ben om me bezig te houden met mannen maar te oud om jongens te daten.

Mijn vader merkte pas op niet-subtiele wijze op dat ik rimpels rond mijn ogen krijg en dan ben ik ook nog eens bijna klaar met school. Mon dieu, ik word er saggo van! Ik heb nog zoveel dingen te doen voordat ik toe ben aan een echt leven, waar woorden als vaste lasten en vrijdagmiddag-borrel elkaar afwisselen. Geef mij maar elke dag een borrel en een leuke bijbaan! Ik moet nog vrijwilligerswerk gaan doen in Afrika en als au pair werken in Mexico. Een Eurotrip maken met een rugzak en eindelijk eens uit een fucking vliegtuig springen. Mijn jeugd vliegt me voorbij, en ik sta er bij en kijk er naar. En wat nu? Ik heb werkelijk geen idee hoe de periode na het behalen van mijn bachelor nuttig besteed kan worden. Althans, ik heb ideeën zat, maar de combinatie van geen geld en te veel plannen maken het onmogelijk om te kiezen wat ik met mijn leven ga doen. Ook deze tijd zal best voorbij vliegen, maar iedereen moet maar eens stilstaan bij het feit dat wij 21+ers het ook zwaar hebben. De pubertijd zijn we ontgroeid, het grote mensenleven ligt op de loer en elke beslissing die we nu maken heeft invloed op de rest van ons leven. Ellende! Een paar weken na mijn 21e ben ik gaan denken. Hoe kan ik zorgen dat mijn leven leuk blijft? Wel, ik heb de killer-age opgeschroefd naar 27. Want bij 27 ben je pas écht oud aan het worden en ben je zeer zeker volwassen. Tegen die tijd weet ik vast en zeker wat ik met mezelf en de rest van mijn leven aan moet. En tot die tijd blijf ik mezelf wijsmaken: Ik blijf forever 21!

 

Frustreert het volwassen worden jullie soms ook?

3 gedachtes over “Schrijfsel: Forever 21

  1. annajirina zegt:

    Leuk geschreven! Ik heb dit ook hoor, morgen word ik 20, en ik denk echt van: NEEEE. Haha. Ik wil nog zoveel doen, maar ik denk dat we veel minder zouden moeten plannen en meer genieten. Het blijft lastig! x

    Like

Geef een reactie

