Een jaar high school in Amerika: Birthday Girl!

Elke dinsdag vertel ik over mijn jaar high school in Amerika. Verleden week schreef ik over poep, mieren en hagedissen. Vandaag vertel ik over mijn eenzame, 18e verjaardag in Amerika die toch nog verrassend eindigde!

Ik was me er van bewust dat mijn verjaardag geen knalfuif zou worden. Vrienden had ik nog niet, Sandy zou aan het werk zijn en ik was een continent verwijderd van mijn familie en vriendinnen. Toch probeerde ik er het beste van te maken. Om 12 uur had ik mezelf al gefeliciteerd en om 9 uur ’s ochtends ging ik uit bed, want de honden waren ontzettend hard aan het blaffen. Ik belde met wat mensen uit Nederland en ging een film kijken, toen ineens de bel ging. Op de stoep stond een grote doos met mijn naam erop! Mijn tante had een pakketje opgestuurd die mijn ouders hadden gevuld met kleine kadootjes. Zo! Voelde ik me toch even echt jarig!
Foto 21-04-15 15 14 43Daarna ging ik lekker badderen, nagels lakken en deed ik mijn verjaardagsjurk aan. Aunt Cindy kwam me ophalen, omdat er een open dag op school was. Daar paradeerde ik rond op mijn hakken in mijn mooie jurkje. Ik ontmoette mijn docenten, bekeek de lokalen (verspreid over 10 gebouwen en nog losse gebouwtjes!) en kreeg mijn vakkenlijst.

Thuis ging ik msnen met vrienden. Ik hoorde Sandy wel thuiskomen, maar ze kwam niet naar me toe om me te feliciteren en ik durfde niet zo goed naar de woonkamer te gaan uit angst dat ze mijn verjaardag was vergeten.

Achteraf had Sandy het super leuk geregeld. Mijn moeder had aan Sandy gevraagd of ze een taart voor me wilde kopen, en er wachtte een grote Amerikaanse ijstaart op me. Ook had Sandy als verrassing wat mensen uitgenodigd. Mary-Ellen kwam met haar schattige, Chinese exchange student Alice. Ze had ook nog twee andere exchange students meegenomen; Annika en Yulia. Annika is nog steeds een van mijn beste vriendinnen! Ook kwamen Aunt Cindy en Jessica op visite en kwam het meisje dat één van de puppy’s van Sandy had gekregen langs met haar moeder.

Foto 21-04-15 15 14 54

Dat van die puppy’s heb ik geloof ik nooit verteld, dus dat zal ik even uitleggen. Sandy had ooit twee hondjes; Furby en Lucy. Die twee kregen een paar keer een nestje en Sandy heeft daar drie keer een hondje uit gehouden; Zoë, Tippy en Sophie. Nu had Lucy dus weer puppy’s gekregen en dit keer gaf Sandy ze allemaal weg. Ik zal volgende keer wat meer over de hondjes vertellen, aangezien zij toch best belangrijk voor mij zijn geweest dat jaar.

Schermafbeelding 2015-04-21 om 14.55.22

Maar terug naar mijn verjaardag. Ik kreeg zelfs kadootjes! Van Alice kreeg ik een super lief briefje en oorbellen. Van Mary-Ellen een leuke armband en oorknopjes. Van Cindy en Jessica een pyjamabroek met shirt, shortje, hemdje en slofjes en nog een kalender en notitieblokje met vlindertjes. Van Yulia een sleutelhanger en twee magneetjes uit Rusland. En van Sandy twee juich tube lipglossjes (van Lancôme, dat was toen helemaal de bom), nog een lipgloss en een leuke armband die Sandy een Florida-bracelet noemde. Ik voelde me meer dan jarig en de dag was nog beter dan ik had durven hopen!

Schermafbeelding 2015-04-21 om 14.53.23

Volgende keer ga ik een stukje terug in de tijd en vertel ik over het drama dat ontstond toen ik mijn vakken moest kiezen op school én deel ik mijn eerste American high school avontuur met jullie!

Lees ook de andere stukjes over mijn jaar in Amerika:
Deel 1: The decision
Deel 2: The host family 
Deel 3: Goodbye
Deel 4: The arrival
Deel 5: First days
Deel 6: Poop, ants and lizards

Geef een reactie

