Sound of my week

Op zondag deel ik een nummer met jullie dat die week belangrijk voor mij is geweest. Muziek is geweldig en frustrerend tegelijk. Ik kan meestal niet goed denken met muziek op, grijp vaak naar dezelfde nummers als ik al jaren doe en ik kan ook erg emotioneel van bepaalde klanken worden. Toch kan ik niet zonder. 

Deze week deel ik het nummer Piano Man van Billy Joel met jullie en ik vertel natuurlijk ook waarom.

Verleden jaar besloot ik dat het genoeg was. Ik was zo ontzettend bang voor de dood en had er zoveel nachtmerries over, dat ik mezelf met mijn angst probeerde te confronteren en alle seizoenen van het programma Over Mijn Lijk in één keer keek. Het was niet leuk en in eerste instantie leek ik mezelf er alleen maar gek mee te maken, maar ik denk dat het toch geholpen heeft, want ik heb vrijwel geen nachtmerries meer en ook geen spontane angstuitbarstingen.
Anyway, tijdens één van de seizoenen werd er een jongen gevolgd die vol in het leven stond en Piano Man als zijn lievelingsnummer had. Tijdens zijn begrafenis werd het ook gedraaid en ik dacht: ‘Wauw! Wat is dit een mooi lied’.

Het liedje is altijd in mijn hoofd blijven zitten, maar deze week zette ik het regelmatig op ter onderbreking van het schrijven van mijn afstudeervoorstel. Tijdens het douchen, tijdens de afwas, of gewoon tijdens het strekken… Billy Joel zong voor mij. De tekst vind ik aangrijpend, maar de melodie is wat mij het meest pakt.

In het begin dacht ik bij dit liedje elke keer weer terug aan die jonge uit de serie, maar dat is nu wel weg. Helaas kwam ik er gisteren achter dat er een reclame (ik geloof van NS) op tv is, met dit nummer als begeleidend muziekje. Gelukkig kijk ik niet heel veel tv en zeker geen reclames, dus dit liedje blijft voorlopig nog heel leuk voor mij.

Wat vinden jullie van dit nummer?

 

Een gedachte over “Sound of my week

Geef een reactie

