Sound of my week

Muziek is geweldig en frustrerend tegelijk. Ik kan vaak niet goed denken met muziek op, grijp vaak naar dezelfde nummers als ik al jaren doe en ik kan ook erg emotioneel van bepaalde klanken worden. Toch kan ik niet zonder. Elke zondag zal ik een nummer met jullie delen dat die week voor mij belangrijk is geweest. Vandaag is de eerste keer en ik ga voor een compilatie van verschillende nummers, gespeeld op de piano. Waarom ik voor deze “cd” (het zijn 10 nummers) heb gekozen vertel ik hier.

Sinds ik verleden jaar mijn scriptie moest schrijven ben ik erachter dat pianomuziek heel veel voor mij doet. Niet alleen vind ik de klanken prachtig en kan ik er uren naar luisteren, maar het is ook de enige muziek waarbij ik me kan concentreren. Sterker nog, met pianomuziek op kan ik mij beter afsluiten voor alles dat er om mij heen gebeurt. Ik ben ontzettend snel afgeleid en voel me vaak gejaagd en druk in mijn hoofd. Zeker na een college of als ik veel heb gedaan zijn dit soort YouTube mixjes perfect voor mij.

Ik luister ook graag naar Yiruma, Oscar Schuster of gewoon de bekende klassiekers, maar deze afspeellijst heeft niet te veel poespas en is vrij rustig, zonder storende elementen.

Omdat ik woensdag een tentamen had en maandag mijn thesis voorstel moet inleveren, staat deze lijst continu op. Eigenlijk luister ik vrijwel elke dag naar deze compilatie. Ik vind het ook altijd een soort van “moeilijk” om nieuwe muziek op te zoeken, als ik al iets heb dat mij bevalt. Dat heb ik met alles trouwens :p.

Helpt pianomuziek jullie ook bij het studeren?

 

Een gedachte over “Sound of my week

Geef een reactie

