Pasta Pesto Plus

In “meet the student” kun je lezen dat ik niet bepaald een keukenprinses ben. Ik heb ontzettend weinig geduld, maar ik heb zeker wel gevoel voor het combineren van smaken. Kookprogramma’s kijk ik ontzettend graag en kookboeken heb ik ook, maar liever doe ik wat in mij opkomt en hoop ik dat het eindresultaat goed smaakt. Donderdag kwam Tim zijn nicht gezellig eten en ik besloot om voor pasta te gaan. En pasta, dat had ik nog nooit gemaakt. Wat er uiteindelijk op tafel kwam lees je hier.
Pasta

Tim lust drie soorten groenten: snijbonen, sperziebonen en broccoli (mits met kaassaus). Ik wilde dus een pasta maken met versie spinazie, zodat hij ook eens iets anders binnen krijgt. Wij vinden allebei de spinazie die je als een prakkie eet niet lekker, maar versie spinazie schijnt heel anders te smaken (en dat is zeker waar).  Ik kocht een voordeelzak bij de Albert Heijn.

Verder nam ik 2 scharrelkipfilets, spekkies, crème fraîche, een potje pesto, een potje gegrilde paprika’s, pijnboompitten, geitenkaas, oregano, uien en een soort tagliatelle mee (er stond iets anders op de verpakking en die heb ik helaas al weggegooid).
Gegrilde paprikaIk kook de pasta gaar met een scheutje olijfolie. Als de pasta al een beetje aan het koken is, doe ik er wat Himalayazout bij. Af en toe proef ik of de “tagliatelle” al naar mijn smaak is qua bite, en als het bijna zover is doe ik het vuur uit en laat ik het nog een beetje doorkoken.

Ondertussen besprenkel ik de kipfilets volledig met oregano, waarna ik ze in kleine blokjes snijd. Die bak ik op laag vuur in olijfolie.

De spekkies bak ik als eerste, totdat ze niet meer zo vet zijn. Dan gaat er een uitje bij dat ik in kleine, grove stukjes heb gesneden. Vervolgens kleine reepjes gegrilde paprika.

Als de kip gaar is, voeg ik de spinazie in delen toe. Spinazie slinkt ontzettend en ik verbaas me over de hoeveelheid die in de pan past. Achteraf had ik er zelfs nog meer bij kunnen doen. Vervolgens doe ik de groenten erbij. Ik gooi er een heel bekertje crème fraîche in van de Zaanse Hoeve en een potje pesto van één of ander merk bij de AH. Ik roer het goedje goed door elkaar en voeg twee blokjes geitenkaas toe, die met de saus versmelten.
Pasta Pesto saus

De pijnboompitjes rooster ik even en ik zet ze in een schaaltje op tafel. Als de saus klaar is proef ik even en ik doe er nog wat Himalayazout en peper bij. En dan is het al klaar!

Tot slot serveerde ik sneetjes stokbrood bij de pasta, want ik vind het heerlijk om pasta met brood te eten (vooral besmeerd met kruidenkaas).

Dit gerecht is niet lastig te bereiden en belangrijker nog voor mij: ik ben heel de tijd bezig. Als het koken me te lang duurt ben ik vaak geneigd het vuur te hoog te zetten, omdat ik ongeduldig word. Gelukkig was deze zelfverzonnen Pasta Pesto Plus geslaagd!

Pasta Pesto

Hebben jullie ook een eigen variant op Pasta Pesto?

Een gedachte over “Pasta Pesto Plus

Geef een reactie

