One line a day

Al sinds ik jong ben houd ik sporadisch dagboeken bij. Soms houd ik het maanden vol, maar sinds ik samenwoon heb ik bijvoorbeeld pas één keer geschreven. Vier jaar geleden kocht ik een One line a day dagboek. Of dit wel vol te houden is en wat ik hierin schrijf lees je hier!

One line a day

One line a day is een dagboek dat je vijf jaar lang bijhoudt. Elke dag is er ruimte om iets kort over je dag te vertellen. Dit kan natuurlijk ook een mooi gedichtje of een speciale herinnering aan die dag zijn. Ik beschrijf mijn dag meestal gewoon kort. Het leuke hieraan is dat je precies kunt zien wat je een (paar) jaar eerder op die dag deed, dacht of voelde.

One line a dayToen ik in Valencia stage liep was dit dagboek erg handig, omdat ik een reisblog bijhield en zo heel makkelijk kon zien wat ik ook al weer had gedaan. Zoals je ziet ben ik al vier jaar bezig! Het eerste jaar woonde ik deels in Valencia en Barcelona, het tweede jaar ook nog even in Barcelona, het derde jaar was ik bezig met afstuderen, kreeg ik verkering met Tim en werd ik aangenomen op de Erasmus Universiteit en dit jaar ben ik gaan samenwonen en zal ik hopelijk mijn pre-master afronden. Alle mijlpalen bij elkaar dus, en dat vind ik heel tof!

One line a day

 

Maar nu over het bijhouden. Nee, als ik eerlijk ben schrijf ik niet elke dag. Sterker nog, dit jaar heb ik er denk ik maximaal tien keer in geschreven. Ik denk vaak “doe ik morgen wel” of ik wil het eerst voor de hele week bijschrijven, maar voor ik het weet is er weer een maand voorbij. Sinds ik met Tim ga is het dagboekschrijven sowieso op een laag pitje komen te staan, wat logisch is, maar ergens ook wel ergens erg jammer want ik ben zo gelukkig op het moment dat ik dat eigenlijk ook graag zou teruglezen.

Mijn One line a day kocht ik op Bol.com (op dit moment afgeprijsd naar €13,49) en er zijn inmiddels veel varianten bijgekomen: zoals One drawing a day, Cook’s one line a day en Living well one line a day. Er is er zelfs een die je als papa of mama zijnde voor je kindje kunt bijhouden. Ook leuk om kado te geven dus!

Kortom: een super leuk idee, kost niet te veel tijd en is daarom makkelijker vol te houden dan een normaal dagboek, maar de gaten die er bij mij toch vaak invallen maken dat ik soms toch een beetje treurig naar het boekje kijk. Een kleine dosis discipline is dus handig!

one_line_a_day

Geef een reactie

