Een jaar high school in Amerika: The Arrival

Nadat jullie hebben kunnen lezen over mijn besluit om te vertrekken, gastgezin en het vertrek is het vandaag tijd om mijn aankomst in het zonnige Florida met jullie te delen. En dat was niet de aankomst waar ik op gehoopt had…

Florida

p.s. Ik heb toentertijd natuurlijk ontzettend veel foto’s gemaakt, maar mijn MacBook is twee jaar geleden gecrasht waardoor ik heel veel foto’s kwijt ben. Soms zal ik dus (helaas) geen bijpassende foto’s kunnen plaatsen, of juist foto’s die letterlijk van andere foto’s zijn gemaakt.

Vorige keer vertelde ik dat Job, Ilse en ik de vlucht bijna hadden gemist. Gelukkig mochten we nog boarden en zo zat ik opeens in een stoel, onderweg naar de nieuwe wereld. Je kunt je echt niet voorstellen hoe raar dat voelt. Gespannen, verdrietig, excited… Alles tegelijk. Het was voor mij echt ontzettend fijn dat Job en Ilse hetzelfde avontuur tegemoet gingen, want zo was ik het grootste gedeelte van mijn reis niet alleen.

Schermafbeelding 2015-04-14 om 11.42.11

De eerste vlucht was naar Heathrow en daar zouden we alle andere studenten die diezelfde dag naar Amerika vertrokken ontmoeten. Dat is dus een berg zenuwachtige minderjarigen uit allemaal verschillende landen. De meeste mensen bleven gewoon zitten bij hun landgenootjes. Van STS hadden we een t-shirt gekregen die we moesten dragen zodat we elkaar zouden herkennen. Job en ik hadden dat natuurlijk niet gedaan, en ik was enorm verbaasd over de hoeveelheid brave kinders dat dit wel had gedaan.

Schermafbeelding 2015-04-14 om 11.42.14

De reis naar Chicago vond ik fantastisch. Ik had nog nooit in zo’n groot vliegtuig gezeten, waar ik zelfs een eigen tv-tje had, dus die reis verliep prima. Eenmaal aangekomen in Amerika moest Job gelijk door, en Ilse en ik besloten ons nieuwe leven te starten met een traditionele maaltijd: MacDonalds. De ijskoffie was waterig, de patatjes slap en de “American” Frietsaus die bij ons in de schappen ligt bestaat daar helemaal niet. What a bummer! Ik moest vijf uur lang wachten op mijn vlucht (Ilse zelfs acht) en we vermaakten ons prima. We hoorden eigenlijk de mensen van de organisatie op te zoeken, maar die waren onvindbaar en namen hun telefoon niet op. Uiteindelijk hebben we bij mijn gate zitten wachten, totdat het weer tijd was om afscheid te nemen.

Schermafbeelding 2015-04-14 om 11.40.24

Mijn laatste vlucht naar Orlando duurde drie uur en ik lag voornamelijk te slapen. Ik was helemaal op.

Foto 31-03-15 10 53 49

Eenmaal aangekomen in Orlando wist ik niet zo goed wat ik moest doen. Er was geen echte aankomsthal, mijn koffer was weg en er stond niemand met een “Welcome Home” bord te wachten. Ik deed mijn haar los in de hoop dat Sandy mij daaraan zou herkennen en vond mijn koffer, maar nog steeds geen host family…

Schermafbeelding 2015-04-14 om 11.40.36

Ik ben geen paniek type en besloot Sandy te laten omroepen, en juist toen ik bij de informatiebalie mijn verhaal wou doen riep iemand “Bridget?!”. Een grote, gezette vrouw stond naast me. Sandy had op de foto vooral oud en dik geleken, en ik vond dat ze best meeviel. Maar het was Sandy niet. Ze stelde zich niet voor, stak meteen een verhaal af over Sandy die altijd te laat was en niet betaald wou parkeren en sleepte me mee naar buiten. Daar stond de echte Sandy te wachten, samen met haar net zo gezette zus.

Geen warm welkom dus, en in de auto naar het huis van Sandy was ik voornamelijk stil. Bij het huis aangekomen bleek dat we niet alleen waren. Haar nicht, diens twee dochters en Sandy’s buurmeisje waren er ook en zouden allemaal blijven slapen. Vijf honden sprongen om me heen, ik snapte niet dat zo’n groot huis compleet gelijkvloers was en overal zag ik  vlekken, zelfs op mijn beddengoed.

Huilend belde ik mijn ouders op, en ik wist zeker dat ik heel – héél snel terug naar Nederland zou gaan.

 

 

Een gedachte over “Een jaar high school in Amerika: The Arrival

Geef een reactie

