Defqon.1

Mijn vriend is gek van hardstyle. Een muziekgenre waar ik helemaal niets mee heb. Ik houd van instrumenten, zang, rock of klassieke muziek. En toch heeft hij mij zo gek gekregen om in juni drie dagen lang te gaan feesten op een van de grootste festivals van Nederland. Ik ga naar Defqon 1, en ik weet niet of ik er naar uit kijk of tegenop zie…

B-26EznWwAAu_n7

Vandaag begint de officiรซle verkoop van de Defqon 1 tickets, maar wij hebben ze al een paar dagen binnen. Een vriend van mij gaat elk jaar met een grote groep en sinds verleden jaar gaat zijn vriendin ook mee. We mogen dus een harde kern Defqon 1 fans joinen, en dat zorgt er wel voor dat ik in ieder geval gegarandeerd de beste acts ga zien. De sfeer schijnt op Defqon zo goed te zijn dat het feest ook voor niet-liefhebbers van het muziekgenre een feest is. ย Tot zo ver ben ik nog redelijk enthousiast.

Maar dan denk ik aan het feesten. Ik ben geen uitgaanstype. Af en toe een avondje stappen vind ik leuk, maar ik ben nog nooit drie dagen lang uit m’n dak gegaan en kan me ook niet voorstellen dat ik dat prettig vind. Ik zie mezelf na dag twee al doodmoe in een hete tent liggen met hoofdpijn. En waarschijnlijk heb ik nog dagen nodig om bij te komen van het event.

1932668_772602566125425_499860478625204218_o

Ik had mezelf een tijdje geleden opgebeurd met het idee dat ik lekker een boek mee zou nemen en overdag in een opblaasbadje voor de tent zou liggen. De Defqon expert maakte meteen een einde aan deze illusie. De muziek begint al om 11 am, de muziek is goed hoorbaar bij de tenten en dat badje? Daar pissen dronken mensen ’s avonds massaal in.

Er schijnt wel een Chill Out te zijn waar men kan bijkomen van alle drukte en mijn vriendin had het over een bioscoop. Al jaren wil ik graag naar Solar, een super creatief festival waar van alles te doen is. De bioscoop op Defqon is waarschijnlijk het enige culturele, naast de muziek. Daar zal ik dus wel elke dag even zitten.

Misschien denk je, mens wat zeur je nou? Dan ga je toch gewoon niet? Maar mijn vriend mag dit jaar voor het eerst legaal het festival bezoeken en wil dolgraag dat ik meega. Alles voor een happy boyfriend dus ;-)!

Oh, voor de liefhebbers; de line-up vind je hier.
En tickets kun je vanaf 1 uur vandaag kopen op http://defqon1.tickets.q-dance.nl

Misschien tot op Defqon 1?

Geef een reactie

