EEN HUIS!

Een maandje radiostilte. Ra ra watskeburt? Het was misschien wel te verwachten na mijn vorige post, maar mijn vriend en ik hebben nu echt een eigen paleisje! En wat ben ik hier superduper gelukkig!

Eerste foto in ons huisje

Eerste foto in ons huisje

Ik zou graag mooie foto’s posten van ons interieur zoals je op sommige blogs ziet, maar het lukt mij echt niet om foto’s zo helder te krijgen. Binnenkort zal ik er een aantal posten, maar voor nu moeten jullie het hier even mee doen en met de beschrijving en deze foto:

Woonkamer

Het huis is in één woord geweldig! Een ruime woonkamer, drie slaapkamers, balkon én midden in het centrum van Vlaardingen. Ik zou hier wel jaren kunnen wonen, maar helaas is en blijft het natuurlijk een anti-kraak woning en naar horen zeggen staan de sloopplannen op dit moment op voorjaar 2016.

We kregen de sleutel op 12 februari en 10 dagen later zijn we officieel verhuisd. Met hulp van mijn ouders, Tim z’n pa en (“stief”)-opa’s was het huis binnen no-time omgetoverd. Bijna alle spullen in ons huis hebben we gekregen van vrienden en familie. En dan bedoel ik ook echt bijna alles! Een salontafel, eettafel, stoelen, banken, kleden, bijzettafeltjes, kastjes, nachtkastjes, borden…Noem maar op!

Tim aan het klussen

Tim aan het klussen

Ik had een bericht op mijn Facebookpagina gepost met een lijstje wat we nog allemaal nodig hadden. Natuurlijk reageerde iemand heel bijdehand dat we ook gewoon naar de Ikea konden gaan, maar daar had ik geen zin in. Ten eerste is de Ikea helemaal niet zo goedkoop als je echt alles moet kopen. Ten tweede wil ik niet met precies hetzelfde interieur als de rest van studentikoos Nederland zitten. En ten derde vind ik het ontzettend leuk om nu verrassende dingen in mijn huis te hebben.

Zoveel spullen die bij ons een tweede leven hebben gekregen hebben een verhaal, en daar houd ik van. Ik word gelukkig van delen, maar ben ook erg dankbaar dat zoveel mensen bereid waren hun spullen met ons te delen. Het resultaat is totaal anders dan ik altijd in mijn hoofd had, maar ik ben er erg blij mee!

De wanden zijn nog erg kaal, want we moeten nog leuke dingen vinden om op te hangen. Inmiddels heb ik wel al een heleboel waxinelichthouders gekocht en staan er altijd veel bloemen in huis en leuke plantjes in het raamkozijn zodat er toch een gezellige sfeer hangt.

De verhuizing

De verhuizing

Eindelijk een eigen huisje dus.

Liefs van een zeer gelukkige studente!

Geef een reactie

