Alle Sneakers op een Rij

Vroeger – en dan heb ik het over de periode van mijn 14e tot een paar jaar geleden – droeg ik uitsluitend hakken. Hoge hakken wel te verstaan. Ik voelde me mooier met hakken, maar daar stond tegenover dat ik me ook echt minder mooi en minder zelfverzekerd voelde op sneakers. Die had ik dan ook niet. Toen ik op stage naar Mexico ging kocht ik voor het eerst een paar All Stars en sindsdien is de verandering van hak naar sneaker geleidelijk opgetreden. Inmiddels ben ik zover dat ik vrijwel geen high heels meer draag en het leek mij leuk mijn huidige, beschaafde sneakercollectie te showen.

Sneakers

Vroeger had ik zelfs een zinnetje verzonnen dat ik op al mijn social media gooide onder het kopje ‘over’: High heels: The higher the better and the sky is the limit. Achterlijk nu ik het zo eens teruglees, maar dat was dus mijn motto.

Het leek me leuk mijn schoenen op onze trap naar de vliering te zetten, maar ik had toch iets meer paren dan ik dacht. Ik heb nog een paar hardloopschoenen en voetbalschoenen die niet op de foto staan, en nog een paar Vans, Sperry’s en Ked’s in een doos op de vliering zitten. Verder is dit wat ik tot nu toe heb verzameld.

Nike Air ForceDeze zijn er het laatst bijgekomen. Ik was al heel lang op zoek naar een paar zwarte sneakers die gewoon overal bij kunnen. Mijn vriend heeft zwarte Air Force (hoge) en die wilde ik op zich wel graag in het wit, maar wit is geen zwart en toen ik deze tegenkwam vond ik het een goed compromis. Helaas was maat 36,5 te klein en maat 37,5 te groot, maar ik draag nu toch maat 37,5 en gewoon met een zooltje erin. Ze zijn vrij wijd maar lopen prima en zijn makkelijk te combineren.

Nike Air Max FluorBovenstaande beauty’s liet ik deze zomer uit Amerika overkomen. Ik was dolgelukkig maar had in mijn enthousiasme een verkeerde maat besteld. Nu heb ik dus de schoenen die ik zo graag wilde en doen ze ontzettend zeer. Heb ze al laten oprekken, maar het mocht niet baten. Tot overmaat van ramp kwam ik ze een paar maanden geleden bij Sneakers in Rotterdam tegen… in de sale -_-.  Ik heb ze op Marktplaats staan in de hoop dat iemand ze wil ruilen voor een maat groter, en ik vind het nog elke dag zonde dat ik ze niet aankan.
Nike Air MaxVoor deze schatjes heb ik ook veel moeite gedaan en ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. Ik vind de kleurencombinatie ontzettend vet. Ze lopen alleen niet super lekker; de binnenkant heeft een hiel van nepleer en dat schuurt dus ik krijg er steeds blaren van. Ook deze zijn eigenlijk iets te groot (maat 37,5) maar wederom doet een zooltje wonderen. Ik moest ze hebben en ik doe ze voorlopig niet weg!

Nike Air MaxDit waren mijn eerste Air Max (op die van mijn 14e na) en ik vond ze geweldig. Ik heb een beetje een haat-liefdeverhouding met dit paar. Aan de ene kant vind ik ze super tof door het leer en het glimmende gedeelte, aan de andere kant vind ik het iets te veel bling. Misschien doe ik er binnenkort effe bruine veters in in plaats van deze glimmende. De voorkant was eigenlijk spierwit maar door het lopen in de sneeuw in Finland liep de bruine kleur van het leer uit en daardoor is dat deel nu een beetje champagnekleurig, wat ik wel tof vind. Ze lopen waanzinnig, ik trek ze alleen te weinig aan omdat ik het lastig vindt ze te combineren.

Adidas ContempNa de hoop te hebben opgegeven door zo’n acht afwijzingen vond ik ze opeens in een sneakerzaak in Alexandrium. Ze lopen prima (al drukt het roze plastic wel een beetje op mijn grote teen) en ik vind ze vooral heel tof eruit zien.

Puma'sIk kocht deze Puma’s omdat mijn moeder zei dat dit model zo lekker loopt en daar was geen woord van gelogen. Zelfs Tim heeft een paar voor kerst gekregen omdat dit echt kussentjes om je voeten zijn. Elke cent waard, dé perfecte gympen!

All Stars ConverseOver deze hoef ik vrij weinig te zeggen denk ik. De linker witte zijn voor festivals en dergelijke, de andere drie onder mijn zomerjurkjes of onder een skinny jeans. Ik houd van de simpelheid van All Stars en er komt gegarandeerd een paar bij deze zomer. De handigste schoenen als het op combineren aankomt.

VansEen soort “nette” Vans door de gaatjes en dunne veters. Ik draag ze bijna niet omdat ik deze onder een skinny of jurkje niet zo leuk vind staan en dan blijft er weinig over. Wel van mooi suède dus ik doe ze niet weg.

Nike Air MaxMijn hele oude afgetrapte Nikes, bijna 10 jaar geleden gekocht. Handig voor feestjes!

AdidasDeze Adidasjes moest en zou ik hebben maar ik heb ze veel te weinig gedragen afgelopen zomer. Ze lopen super lekker en ik vind vooral de ananas/bloemenprint heel leuk.

Schoenenkast

 

En zo staan ze in mijn kast. Mijn vader heeft ooit plankjes bevestigd voor mijn schoenen, maar daar passen ze natuurlijk niet allemaal op. Ik heb ook nog veel laarzen en hoge hakken, maar tegenwoordig prijken mijn sneakers en gympen op de middelste planken, waar mijn lievelingsschoenen thuishoren!

Geef een reactie

