Een eigen huis?!

Nee, nee, het is nog niet echt zo ver. Sterker nog, ik heb het huis nog niet eens bekeken. Ik heb het geprobeerd voor me te houden maar ik zou het wel van de daken willen schreeuwen! Ein-de-lijk word ik straks de trotse mede-eigenaar van een leuk anti-kraak huisje! Mede-eigenaar? Jazeker… Klein detail: Ik ga samenwonen!!

Komt hier deze week nog een sleutel bij...?

Komt hier deze week nog een sleutel bij…?

Mijn vriend en ik hebben het er al vaker over gehad om samen te wonen. We zijn nu ruim 8 maanden samen en we zien beiden wel in dat wanneer ik een eigen huisje zou hebben hij waarschijnlijk altijd bij mij zou zijn. Tim is ‘pas’ 18 jaar en vindt zichzelf stiekem nog wel een beetje jong om uit huis te gaan, maar het verschil tussen mijn huis en ons huis zit hem in de praktijk waarschijnlijk alleen in de regeling op papier. Samenwonen dus. Mijn eerste huis. Zijn eerste huis. Ons huis.

Dit hadden we begin verleden week vaag besproken en op donderdagochtend hadden we het er nog over. Op dinsdag had ik Ad Hoc gebeld om mijn inschrijving te wijzigen naar twee personen. Donderdagmiddag had ik een oproep gemist. Ad Hoc stond in rode letters op mijn iPhone en ik begon al meteen te jubelen. Helaas hadden ze mij vlak voor sluitingstijd gebeld en moest ik het doen met een voicemail bericht.

Maar van dat bericht werd ik ook zeker blij! Er kwam een leuk huisje in Vlaardingen Centrum vrij met meerdere kamers dat hen erg geschikt leek voor ons. Of we het morgen wilden bezichtigen? Ehm, duhhhh?
Aangezien ik de dames van het kantoor niet meer gesproken had, trok ik Tim vrijdagochtend uit bed, zei ik mijn afspraak met mijn werkgroepje af, besloot ik dat als het niet anders kon ik ook mijn college zou missen en hop daar gingen we. Op naar Rotterdam, naar het kantoor van Ad Hoc om de sleutels op te halen.

Ik belde voordat we kwamen en het meisje aan de telefoon vertelde me dat de vorige bewoner de sleutels tussen 9 en kwart over 9 zou inleveren. Perfect! Want wij kwamen iets voor half 10 aan. Helaas was de jongen nog niet geweest toen wij het kantoor binnenstapten en na hem tevergeefs gebeld te hebben en tien minuten wachten zei één van de dames dat we maar een kopje koffie in de Witte de Withstraat moesten gaan drinken. Daarna zou hij er vast wel zijn.

Tim en ik besloten een ontbijtje te delen bij Bazar. Er echt van genieten kon ik niet, want mijn ogen bleven gericht op het scherm van mijn iPhone dat maar niet oplichtte. Een half uur later belde ik nog eens, maar nog steeds hadden ze niets van de jongen vernomen. Terug naar Vlaardingen, snel mijn schoolspullen pakken en weer op naar Rotterdam.

BazarOntbijt

Ik hield vol en direct na mijn college belde ik wederom het kantoor om te vragen hoe of wat. Mijn wereld stortte een beetje in toen Kim of Cindy of Wendy (ik ken ze ook niet zo goed, maar zo heten ze daar) zei dat er nog steeds geen bericht van de vorige bewoner was en dat bij inspectie bleek dat het huis nog bewoond was. Geen goed begin van het weekend dus. En dat geduld een schone zaak is weet ik wel, maar mijn geduld was echt wel op.

Ik sta al sinds augustus bij Ad Hoc ingeschreven, mijn nichtjes en buurmeisjes kregen binnen een dag een huis en nu was ik eindelijk aan de beurt (en ook alleen maar omdat mijn inschrijving naar twee personen was veranderd) en nu kreeg ik een raar verhaal over een jongen die het huis uit zou gaan maar er toch niet uit was?!

Gelukkig is Tim juist wel geduldig en bij hem word ik altijd rustig, dus een echte woedeuitbarsting bleef uit. Gisteren heb ik weer gebeld en ik kreeg goed nieuws: die jongen gaat er deze week uit en (dit durf ik bijna niet te typen uit angst dat het dan juist niet gebeurt) ergens deze week kunnen wij het huisje bekijken en besluiten of we hier een tijdje wat ouder en gelukkig worden en blijven.

TO BE CONTINUED……

Als je precies wilt weten hoe Ad Hoc in zijn werk gaat, klik dan hier.

Een gedachte over “Een eigen huis?!

Geef een reactie

