Happy 2015!

De kerstvakantie (ik moet eigenlijk kerstreces zeggen volgens het universiteitsprotocol maar dat klinkt zo belachelijk) is bijna ten einde en ik kan er weer tegenaan! Ik heb veel gewerkt (ik heb een nieuwe baan als verkoopster in een ontzettend leuke boetiek in Vlaardingen) en met kerst niets anders gedaan dan genieten en uitrusten. Natuurlijk was de jaarwisseling een goede tijd om eens wat actiepunten op te stellen en daar hoort uiteraard een nieuw boekje bij! Hoe ik deze gebruik en wat er tot nu toe instaat lees je hier!Hema Notebook   Ik heb een hele stapel toekomstige dagboeken en toen ik besloot een nieuw notitieboek te starten om mijn goede voornemens het hele jaar te evalueren en bij te werken, probeerde ik echt om in een boekje te beginnen dat ik al had. Maar helaas, ik wilde toch echt graag een notitieboek met een ringband en de tabbladen in dit boek (die je zelf kunt verplaatsen) zijn ook heel erg handig! Voor slechts €2,50 was deze beauty van mij! (Echt Hema natuurlijk).Goals   Tot nu toe staan er al 25 dingen op mijn lijst die ik dit jaar graag voor elkaar wil krijgen. 2013 was een soort van weggegooid jaar maar in 2014 heb ik dat allemaal ingehaald, en ik wil dat in 2015 vasthouden. Waarschijnlijk komen er nog een aantal dingen bij, want ik vind niet dat een “goede voornemenslijst” alleen met oud en nieuw gemaakt mag te worden. Er staan nogal wat dingen op de lijst die veel geld zullen kosten. Ik moet niet vergeten dat een eigen huisje niet goedkoop is en ik ook moet denken aan mijn MacBook die niet het eeuwige leven heeft en mijn Duo-lening die niet uit zichzelf krimpt, dus ik ben heel benieuwd of het me dit jaar lukt om goed met mijn geld om te gaan. Ik heb een app gedownload waarin ik mijn inkomsten en uitgaven ga bijhouden en verder moet ik het eerst even aankijken, want het verschilt per week hoeveel ik werk dus ik weet nog niet op hoeveel inkomsten per maand ik kan rekenen. De extraatjes die ik met het verkopen op Marktplaats verdien wil ik vanaf nu op mijn spaarrekening zetten, want ondanks dat ik verleden jaar voor zo’n 300 euro aan spullen heb verkocht heb ik geen idee waar het allemaal aan op is gegaan. GoalsAlle punten op mijn lijst heb ik achter een ander tabblad apart uitgewerkt. Zo zie ik wat ik er voor moet doen om het te laten slagen. Ik ben van plan regelmatig de lijst bij te werken zodat ik zie wat er beter kan en of ik de goede kant op ga. Achter het derde tabblad heb ik mijn vaste inkomsten en uitgaven geschreven en wat ik achter de vierde ga schrijven weet ik nog niet precies. Het is misschien allemaal een beetje overdreven maar het is vaak een enorme chaos in mijn hoofd en met al mijn boekjes lukt het me toch om wat meer structuur in die berg gedachtes te krijgen. Eigenlijk zou er iets in de zin van “stoppen met roken” op mijn lijst moeten staan, maar ik denk dat dat moment echt opeens moet komen en dat het niet werkt dit af te dwingen. Ik rook tegenwoordig al een stuk minder en alleen als ik echt trek heb en ik heb een e-sigaret voor kerst gekregen, dus ik zal wel zien waar dat schip strandt. In ieder geval zou het een enorme berg geld schelen!

Hebben jullie ook zo’n lijst met goals voor het nieuwe jaar gemaakt? Geniet in ieder geval van het nieuwe jaar!

3 gedachtes over “Happy 2015!

Geef een reactie

