Lunchtip: Guliano

Al jaren is een van mijn favoriete lunchplekjes in Rotterdam Guliano op de Meent. Toen mijn vriend en ik een paar weken geleden onze 6-month anniversary vierden, gingen we daar lekker lunchen. Tijd voor info over dit heerlijke plekje! Guliano Guliano is een Italiaanse lunchroom op de Meent (31) in Rotterdam. Het is er altijd druk ondanks dat ze hebben verbouwd en er meer plekken zijn bijgekomen. Handig is daarom dat je ook broodjes kunt afhalen. Ik dacht altijd dat de eigenaar Italiaans was, maar op Internet werd de achternaam Jansen aan zijn voornaam Ed gekoppeld. De eigenaar staat in de open keuken, zijn vrouw heeft de leiding over de vlotte en vriendelijke bediening. De Menukaart–> GulianoKaart    Guliano Kaart. Wat ik zo leuk vind aan dit zaakje is dat het knus is (shoot me, heb geen foto’s van de inrichting gemaakt dus kijk even op hun website). Je hebt echt het gevoel in het buitenland te zitten, de zaak is leuk ingericht en voelt schoon aan en het zit hem vooral in de details: Op de wc luister je naar de Italiaanse radio, bij een kop thee krijg je een chocolaatje van hun eigen merk en bij de rekening liggen van die typisch Italiaanse amandelkoekjes. Maar dan nu naar de voornaamste reden waarom ik gek ben op Guliano: de broodjes zijn heerlijk! Vers afgebakken brood en vrijwel alles is huisgemaakt. Je vindt veel truffel verwerkt in de gerechten, heerlijke kazen en geweldige vleeswaren waarmee je broodje extravagant wordt belegd. Op de kaart in de winkel staat bij elk broodje een wijntip, er is genoeg variatie tussen vegetarisch en vlees / vis en je proeft de kwaliteit bij elke hap!

Perfetto

Broodje Perfetto

Gallo

Broodje Gallo

Mijn vriend nam een broodje Gallo met gekruide kip, waarna hij tot onze verbazing bijna een halve kip tussen zijn broodje vond. Ik koos voor de Perfetto  met parmaham, gorgonzola, salami en provolone kaas en tomaatjes. Zoals je op de foto kunt zien – en ik kan het niet vaak genoeg zeggen – zo rijk belegd en de smaken kwamen zo goed samen. De prijzen zijn ook heel redelijk. Dit is en blijft mijn nummer 1 lunchtip, dus als je in Rotterdam bent, ga dan zeker even langs bij Guliano! Voor meer info en de volledige menukaart: kijk op de website  Rekening

Een gedachte over “Lunchtip: Guliano

Geef een reactie

