Washi Tape Toetsenbord

Washi tape is de laatste jaren in rap tijd ontzettend populair geworden. Ik ben er natuurlijk ook groot fan van, want het sluit helemaal bij mijn stationary obsession. Na wat zoeken op Google, Instagram en Pinterest heb ik allerlei leuke dingen gevonden die ik met mijn tapes kan doen, want tot op heden gebruikte ik het alleen om brieven te decoreren. Vandaag heb ik mijn Macbook keyboard onder handen genomen en het resultaat mag er zijn!

Washi Tape Keyboard    Washi Tape Keyboard

 

Stap 1: Verwijder de toets
Er zijn niet heel veel voorbeelden online te vinden, en ik vond maar één YouTube tutorial waarbij het meisje op een vrij gecompliceerd manier probeerde de tape op haar toetsen te krijgen. Ik heb heel simpel de toetsen van mijn toetsenbord afgehaald. Dat kan bij een MacBook prima en hij zit er ook zo weer op.
Macbook Key

Stap 2: Plak het washi tape
Omdat de toetsen van mijn toetsenbord donker zijn, komen veel tapes niet tot hun recht. Daarom heb ik een groene of roze-gestreepte washi tape als ondergrond gebruikt. Plak deze laag tape op de toets.

Washi Tape

Stap 3: Knip op formaat
Omdat je de toets in je hand hebt, kun je de randjes die over de toets uitsteken heel makkelijk eraf knippen.

Knip

Stap 4: Tweede laag washi tape
Ik heb verleden week glimmend tape gekocht. Dus niet het “traditionele” zachte washi tape, maar een soort bedrukt plakband. Dit leek me sowieso beter voor de toetsen, omdat het zachte tape snel losraakt en vies wordt. Dus herhaal stap 2 en 3.

Stap 5: Klik & Repeat
Klik de toets terug op het toetsenbord en herhaal de stappen met een volgende toets.
Washi Tape Keyboard

Ik ben benieuwd hoelang het mooi blijft zitten. In ieder geval ben ik zo’n twee uur zoet geweest, wat vooral kwam omdat ik zelf een manier heb gevonden om de tapes op de toetsen aan te brengen en ik ook even bezig was met een goede ondergrond tape te vinden. Als je eenmaal bezig bent gaat het snel.

Washi Tape Keyboard

2 gedachtes over “Washi Tape Toetsenbord

    • brigittemartina zegt:

      Haha ben benieuwd of het er bij mij tegen die tijd nog op zit! Ik laat me de laatste week iets te veel meeslepen met al dat “geknutsel”, maar ik heb weinig college dus kan mijn tijd op een dag verder goed indelen. Moet alleen af en toe iets meer discipline tonen.

      Like

Geef een reactie

