SURPRISE!

Woensdagavond zat ik een beetje te mokken. Ik wilde namelijk studeren ná het eten, maar mijn moeder was erg laat thuis en ik wist niet of het de bedoeling was dat ik zelf alvast iets maakte. Toen ik eindelijk de voordeur hoorde – ik zat op mijn kamer – ging ik niet meteen naar beneden. Opeens ging mijn deur open. ‘Surpriseeee!!’, klonk er. Ik dacht dat ik droomde… …Want in mijn deuropening stond Annika, mijn vriendin uit Finland. In eerste instantie wou ik haar gewoon begroeten, tot ik me een split second later realiseerde dat het niet normaal is dat ze in mijn deuropening staat. Zo’n twee minuten lang heb ik haar aan staan gapen. Wat bleek? Mijn moeder had haar naar Nederland laten komen om als verrassing bij mijn diploma-uitreiking te zijn! Dat noem ik nog eens een surprise!

Annika
Woensdagavond hebben we niet veel meer gedaan maar natuurlijk wel gekletst. Donderdag had ik college, een toets en een debat, dus ik moest een paar uur naar school. Het was niet haar eerste keer in Nederland, dus Annika liep wat rond in Rotterdam en werd even later door een vriend van mij – Dimar – opgepikt. Hij is lekker met haar gaan lunchen en vervolgens hebben ze mij opgehaald en zijn we naar Dimars pop-up store The Breakfast Club gegaan. Daarna had ik mijn diploma-uitreiking en hebben we bij mij thuis met wat mensen gegeten. Vrijdag gingen we naar winkelcentrum Zuidplein om de nieuwe Primark te bewonderen, waar we vrij weinig hebben gekocht. Wat het tripje toch de moeite waard maakte waren de Hema en de Action. Ik had Annika al veel over de Action verteld en aangezien in Finland maar weinig goedkope  winkels zijn wilde ze er graag heen. Ze heeft er veel kadootjes en hobby-spulletjes gekocht. En eindelijk kan ik mijn passie voor de Hema met iemand delen! Ik denk dat we wel drie kwartier in de winkel zijn geweest, en dan eigenlijk maar op één afdeling.

Annika
’s Avonds gingen we naar mijn vriend zijn nicht toe om daar het Sinterklaasspel te spelen. Dat was hartstikke gezellig en Annika had leuke dingen om mee naar Finland te nemen. Daarna hebben we nog een tijd gekletst, en de volgende ochtend ging ze helaas al weer weg. Als ik Annika zie is het net of we elkaar gisteren nog hebben gezien. Ik spreek haar regelmatig en we zijn al vijf jaar lang vriendinnen. In die vijf jaar hebben we elkaar een aantal jaar gezien, maar dit jaar spant de kroon. In 2010 kwam zij naar Nederland en zocht ik haar op in Finland. Eind 2012 zag ik haar eindelijk weer in Barcelona. Begin dit jaar vloog ik weer naar haar toe, in de zomer was ze een aantal dagen hier, en nu heb ik haar gewoon voor de derde keer in een jaar tijd gezien! Als klap op de vuurpijl heb ik voor mijn afstuderen een ticket naar Kopenhagen gekregen, waar ik volgend jaar met haar heen zal gaan. Ik ben mijn lieve moedertje natuurlijk erg dankbaar voor deze geweldige verrassing!

2 gedachtes over “SURPRISE!

Geef een reactie

