Leuk kado: Familie schrijft

Het is inmiddels misschien wel duidelijk dat ik gek ben op notitieboekjes en ik geef ze dan ook graag kado. Een paar jaar geleden gaf ik mijn ouders voor kerst ‘invulboekjes’ en – ook al zijn mijn ouders niet zo fanatiek met invullen – ik vond dit super leuk om te geven. Inmiddels zijn mijn opa, oma en binnenkort ook mijn overgrootoma gelukkige bezitters van het boek dat ik ooit eens van ze terug zal krijgen. Wil je weten wat je precies van dit originele kado kunt verwachten? Ik laat je zien hoe het boekje eruit ziet en vertel je waar je het kunt kopen!

Invulboek
De boekjes bestaan uit heel veel vragen, verdeeld over verschillende categorieën zoals Kindertijd en Jeugd, Liefde en Jij en Ik. Het is de bedoeling dat je vader / moeder / opa / oma de vragen beantwoordt en het boek uiteindelijk aan je teruggeeft zodat je je een beeld kunt vormen van hun leven.

Inhoud

Het is natuurlijk leuk als je familieleden op alle vragen antwoord geven, maar ik verwacht niet dat mijn opa en oma me vertellen wanneer ze ontmaagd werden (en eigenlijk hoef ik dat ook niet zo nodig te weten).
Wat ik vooral leuk vind is dat je dingen te weten komt die je anders misschien nooit had geweten. En het is natuurlijk ontzettend leuk om af en toe terug te lezen hoe jouw familie hun leven hebben ervaren. Vooral als iemand later uit je leven is denk ik dat een ingevuld boekje erg waardevol kan worden. Het is ten slotte iets wat aan jou wordt nagelaten.

VraagIk zit al jaren vol spanning te wachten op de boekjes van mijn ouders en sinds enige tijd ook op die van mijn opa en oma. Mijn overgrootoma is niet heel “goed” meer de laatste tijd, maar ik hoop toch dat ook zij dit boekje wil invullen.

Toentertijd heb ik de boekjes voor mijn ouders bij de boekhandel gekocht voor zo’n €17,- per stuk.
Pas geleden was ik bij de Action en daar lagen ze ook, dus nam ik ze voor mijn opa en oma’s mee. Daar kosten ze slechts €1,99 en een paar weken geleden kocht ik nog een boekje voor mijn overgrootoma, dus wie weet liggen ze nog bij de Action bij jou in de buurt.

Inmiddels is er een nieuwe uitgave, die je op bol.com kunt bestellen.

Ik vind dit een van de leukere kado’s om te geven. Het is origineel, persoonlijk en zorgt ervoor dat je iets hebt om je leven lang te bewaren. En het is natuurlijk ook ontzettend leuk dat je familie de moeite neemt de vragen voor je te beantwoorden.

Wat vind jij van dit kado?

Het boekje van mijn moeder

Het boekje van mijn moeder (dat ik eigenlijk nog niet mag lezen)

Geef een reactie

